Podlaska policja w 2014 roku planuje zatrudnić 162 nowych funkcjonariuszy, z czego do 28 stycznia - 10 osób, 1 kwietnia - 40, 2 czerwca - 35, 5 sierpnia - 15 osób, 7 października - 37 oraz 2 grudnia - 25. Jeżeli chodzi o Białystok, nabór będzie prowadzony w oddziale prewencyjnych oraz komendzie miejskiej.
Rekrutacja do służb mundurowych ma charakter kilkuetapowy, na kandydatów czekają test wiedzy i sprawności fizycznej.
O pracę w policji mogą starać się jedynie osoby niekarane, posiadające co najmniej średnie wykształcenie. Ponadto mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej, tj. odbyli zasadniczą służbę wojskową lub zostali przeniesieni do rezerwy.
Do atutów kandydata w procesie rekrutacyjnym zalicza się m.in. wykształcenie wyższe o kierunku prawo, administracja, ekonomia, bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrzne, posiadanie tytułu ratownika albo ratownika medycznego oraz uprawnień instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych. Wskazane jest także posiadanie prawa jazdy kategorii A lub C.
Osoby, które chciałyby podjąć pracę w mundurówce, mogą składać dokumenty aplikacyjne - składające się m.in. z podania o przyjęcie, kwestionariusza osobowego i dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie - do Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku lub w komendach miejskich i powiatowych. Rekrutacja ma charakter ciągły.
malgorzata.c@bialystokonline.pl