- Jest to inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia przewozu ludzi i towarów, której celem jest stworzenie możliwości rozbudowy linii w ramach europejskiego korytarza transportowego i wprowadzenie w przyszłości nowego europejskiego taboru dla transportu intermodalnego - mówi wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane układ torowy i podtorze. Pozwoli to na ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 200 km/h, a towarowych 160 km/h.
Pociągi pasażerskie będą osiągały prędkość 200 km/h, kiedy wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe będą przejazdami bezkolizyjnymi. Stąd PKP PLK S.A. dzieli inwestycję na dwa etapy: pierwszy z nich to dostosowanie torów i podtorza do prędkości 200 km/h, co umożliwia właśnie wydana decyzja lokalizacyjna oraz drugi - wykonanie bezkolizyjnych obiektów inżynieryjnych.
W ramach najbliższych prac, oprócz przebudowy torów, powstaną nowe perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie, Niewodnica i Klepacze. Perony będą wyposażone w wiatry, oświetlenie, elementy małej architektury, tablice informacyjne dla pasażerów i systemy oznakowania dotykowego.
Inwestycja obejmie też budowę kilku obiektów inżynierskich: trzech mostów kolejowych, mostu drogowego, wiaduktu drogowego oraz dwóch przepustów.
Prace obejmą ponadto przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, sieci elektroenergetycznych, trakcyjnych czy budowę ekranów akustycznych.
ewelina.s@bialystokonline.pl