Pościgi za nieodpowiedzialnymi kierowcami, akcje z psami tropiącymi narkotyki, interwencje domowe, zapewnianie bezpieczeństwa i porządku podczas imprez masowych - to jedne z wielu funkcji, które pełnią policjanci. Chcesz wstąpić w ich szeregi? Chcesz przede wszystkim dbać o praworządność i bezpieczeństwo w kraju? Weź udział w rekrutacji!
Służbę w policji może pełnić:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii, który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- korzystający z pełni praw publicznych,
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie,
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Mężczyźni powinni dodatkowo posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej, tj. odbyli zasadniczą służbę wojskową lub zostali przeniesieni do rezerwy.
Osoby zainteresowane pełnieniem służby w policji powinny złożyć następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku ze wskazaniem jednostki preferowanej przez kandydata,
- wypełniony kwestionariusz osobowy / tylko część A i B/,
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie - oryginały dokumentów do wglądu),
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie,
- książeczkę wojskową, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową,
- kserokopie innych niż wymienione dokumentów, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów.
Dokumenty należy składać w Komendzie Miejskiej Policji w Białymstoku, przy ul. Generała Józefa Bema 4, w godz. 7.30 – 15.30.
24@bialystokonline.pl