Ideą projektu Międzynarodowe Zawody Łucznictwa Konnego Tatarów Polskich jest zorganizowanie zawodów, które wyeksponują walory województwa podlaskiego. Nastąpi to poprzez pokazanie tradycji i kultury zamieszkujących region Tatarów. Zawody odbędą się w lipcu w Bohonikach.
W ramach projektu "Podlaskie zwierciadła" organizatorzy chcą udowodnić, że województwo podlaskie wielokulturowością stoi i dzięki niej jest magiczną krainą. W tym celu planują m.in. przeprowadzić wywiady z najciekawszymi obcokrajowcami i Polakami o zagranicznych korzeniach, zrealizować film dokumentalny "Tandemem przez pogranicze" (inicjatorzy chcą zarejestrować w filmie, czym jest "pogranicze" poprzez "wysłanie" rowerem typu tandem dwójki młodych ludzi), a także przygotować skrypt edukacyjny poświęcony wielokulturowości oraz wystawę fotografii.
Trzeci wyróżniony projekt propaguje sport, kulturę fizyczną i zdrowy tryb życia. Poprzez weekendowe warsztaty capoeiry i samby wszyscy chętni będą mogli spróbować swoich sił w nowej dziedzinie, a także nauczyć się między innymi tego, jak podnieść swoją sprawność fizyczną.
Ideą przedsięwzięcia "Music 4 Buildings - Muzyka budynków" jest odszukanie zagubionego uroku oraz piękna starych budynków i miejsc, których w Białymstoku nie brakuje. Projektowi przyświeca idea, że każda przestrzeń ukrywa pewne dźwięki. W związku z tym zostanie dokonana eksploracja miasta pod względem architektonicznym. Jej wynikiem będzie wyłonienie miejsc, które zostaną zweryfikowane pod względem charakteru i akustyki. W jednym z nich zainstalują się muzycy z grupy Karbido i przez 2 dni będą odszukiwać i wsłuchiwać się w dźwięki danej przestrzeni. Efektem ich prac będzie układanka muzyczna - tłumaczenie dźwięków budynków. Następnie odbędzie się koncert, podczas którego chętni odsłuchają dźwięków danej przestrzeni. Ważnym etapem będzie zaangażowanie w projekt mieszkańców Podlasia.
Ostatni nagrodzony projekt wybiorą mieszkańcy regionu w plebiscycie, który odbędzie się na początku lutego.
- Pomysłowość i kreatywność mieszkańców województwa podlaskiego nie przestaje nas pozytywnie zaskakiwać. W ramach naszego programu otrzymaliśmy propozycje wyjątkowych inicjatyw w każdej z kategorii. Dotyczyły one projektów związanych zarówno z aktywnością sportową czy wydarzeniami społecznymi, jak też wydarzeniami kulturalnymi. Jury programu stanęło przed dużym wyzwaniem. W wyborze najciekawszych inicjatyw kierowało się przede wszystkim nastawieniem na potrzeby mieszkańców regionu. Dzięki temu kolejny raz będziemy mogli uczestniczyć w wielu wyjątkowych prospołecznych inicjatywach - mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej S.A.
To już trzecia edycja akcji, w ramach której Żubr nagradza i pomaga w realizacji prospołecznych inicjatyw skierowanych do mieszkańców województwa podlaskiego. W każdej z edycji łączna kwota 100 000 zł przeznaczana jest na realizację inicjatyw, które pozytywnie wpływają na życie mieszkańców regionu.
W tym roku do organizatora programu napłynęło 114 zgłoszeń w 4 kategoriach: "Akcje społeczne", "Kultura", "Akademicki Białystok" i "Sport".