We wtorek (31.01) mija termin do zgłoszenia się do małego ZUS plus. Wszystkie osoby, które korzystały z ulgi w zeszłym roku i wciąż spełniają warunki - nie muszą tego robić po raz kolejny. Część płatników musi do końca tego miesiąca przekazać druk ZUS IWA za 2022 rok, czyli informację potrzebną do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe.
- Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie zgłosili się do małego ZUS plus, a spełniają warunki i chcą w tym roku płacić niższe składki na ubezpieczenia społeczne liczone od dochodu, powinni zgłosić to w ZUS do 31 stycznia. Ci, którzy korzystali z ulgi w ubiegłym roku i nadal spełniają warunki, nie muszą zgłaszać się ponownie. Dodatkowo każdy z przedsiębiorców korzystających w styczniu z małego ZUS-u plus musi do 20 lutego złożyć dodatkowe dokumenty rozliczeniowe – przypomina Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podlaskiego.
Przedsiębiorca może korzystać z małego ZUS plus przez 36 miesięcy w ciągu 60 miesięcy prowadzenia działalności. Osoby, które już wykorzystały cały ten okres, muszą pamiętać, by się wyrejestrować i zgłosić się do tzw. dużego ZUS-u.
Do końca stycznia informację ZUS IWA za 2022 r.muszą złożyć płatnicy, który od stycznia do grudnia 2022 co najmniej jeden dzień w styczniu 2023 r. byli zgłoszeni w ZUS jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe i zgłaszali do niego w ubiegłym roku co najmniej 10 ubezpieczonych oraz 31 grudnia 2022 r. byli wpisani do rejestru REGON. Informacje zawarte na tym formularz są potrzebne do wyliczenia składki na ubezpieczenie wypadkowe.
justyna.f@bialystokonline.pl