Alfa Centrum oraz Fundacja Zdrowe Miasto ruszają z prozdrowotną akcją skierowaną do mieszkańców Białegostoku i okolicznych miast. Pierwsze spotkanie będzie poświęcone chorobom serca.
W czwartek (6.04), w godzinach od 12:00 do 18:00, w Alfa Centrum chętni będą mogli bezpłatnie wykonać badanie EKG, zmierzyć ciśnienie i poziom cukru, a także poznać instrukcję obsługi defibrylatora. Eksperci, w tym lekarz kardiolog oraz dietetyk, udzielą porad i odpowiedzą na indywidualne pytania. Opowiedzą też o chorobie niedokrwiennej serca, udarze mózgu, wpływie nadmiernej masy ciała na kondycję serca oraz występowaniu chorób z tym związanych. Jednym z tematów będzie również wpływ palenia tytoniu czy spożywania alkoholu na działanie serca, a także korzyściach wynikające z aktywności fizycznej. Chętni otrzymają ulotki informacyjne z przykładami jadłospisów tzw. diety "kardiologicznej".
Promocję wydarzenia wesprą studenci z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, którzy będą wręczali ulotki promujące akcję profilaktyczną.
- Jako Fundacja Zdrowe Miasto i Klaster Medyczny od wielu lat zachęcamy mieszkańców do dbania o zdrowie. Dbajcie o siebie i swoich najbliższych. Badajcie się. Cieszę się, że Alfa Centrum oraz NEPI Rockacastle po raz kolejny, aktywnie włączają się w działania profilaktyczne. Mam nadzieję, że pilotażowa akcja z Podlasia zwiększy zasięg na całą Polskę – mówił Daniel Chomicki z Fundacji Zdrowe Miasto.
– Profilaktyka jest dziś największym wyzwaniem w leczeniu większości schorzeń, które dotykają nas i nasze rodziny. Dlatego we współpracy z Fundacją Zdrowe Miasto zainicjowaliśmy serie prozdrowotnych akcji zaplanowanych do końca roku, które nie tylko mają dostarczyć wiedzy, ale również umożliwić dostęp do specjalistów oraz podstawowych badań. Jako centrum handlowe jesteśmy miejscem, w którym spotyka się bardzo wiele osób - w różnym wieku, różnej płci, z różnymi potrzebami. Dlatego jesteśmy doskonałym punktem, łączącym lokalne organizacje, instytucje oraz mieszkańców w kwestiach społecznie ważnych. Cieszę się, że jako Alfa możemy wesprzeć tę akcję oraz udostępnić dla niej nasze przestrzenie - komentuje Joanna Uszyńska, Regional Marketing Manager NEPI Rockcastle.
Kolejne akcje w ramach kampanii będą poświęcone otyłości, chorobom skóry, chorobom zakaźnym w trakcie podróży, nowotworom i innym schorzeniom płuc, dbaniu o wzrok, nowotworom prostaty i innych męskich schorzeń, a także tematyce stresu oraz sposobów radzenia sobie z nim.
anna.kulikowska@bialystokonline.pl