Kopijkowska studiuje w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką wielu konkursów oraz występowała w licznych salach koncertowych. Współpracuje z Teatrem Muzycznym Roma. Natomiast Marek Wierzbowski ukończył Akademię Muzyczną w Poznaniu, swoje umiejętności doskonalił również podczas międzynarodowych mistrzowskich kursach interpretacji.
W Starym Kościele - najstarszej świątyni Białegostoku - znajdują się unikatowe, barokowe organy. W XIX w. przeszły gruntowny remont, natomiast w XX w. zrekonstruowano je zachowując oryginalny mechanizm. Ich budowa i wielkość narzuciła repertuar, na który złożyła się muzyka dawna: epok renesansu i baroku. Marek Wilczyński zaprezentował m.in. utwory polskich kompozytorów Mikołaja z Krakowa (połowa XVI w.) i Jana Podbielskiego (połowa XVII w.), "Fugę g-moll" niemieckiego organisty G. Muffata (jego zasługa to przeniesienie do niemieckiej muzyki elementów francuskiego i włoskiego baroku), "Paduanę Lachrimae" i "Canzon Bergamasca" związanego z Amsterdamem J.P. Sweelincka i chorał Bacha.
Podczas koncertu muzyka dawna przeplatała się ze współczesną. A to za sprawą harfistki Sandry Kopijkowskiej. Zagrała ona utwory m.in. kompozytorów muzyki filmowej Roty i Brittena. Występ urozmaiciła harfa celtycka.
Po koncercie zostały otwarte podziemia Starego Kościoła m.in. z kryptami grobowymi bratanicy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego Katarzyny i jego siostry - Izabeli - żony hetmana Jana Klemens Branickiego oraz białostockich biskupów. Przewodnikiem po nich był ksiądz prałat Antoni Lićwinko. Ciekawie opowiadał, przybliżając w ten sposób historię Starego Kościoła.
W ten piątek w białostockiej Farze o 19.15. wystąpią Amerykanie: sopranistka Tracey Ford (po raz pierwszy w Polsce) i organista Johnny Kash (dyrektor ds. muzyki w Rzymskokatolikiej Parafii Św. Piotra i Pawła w Detroit, największej polskiej parafii w mieście). Zaprezentują utwory m.in. Adlera, Vivaldiego i Bacha. Kolejne koncerty w każdy piątek - do 24 sierpnia.
Bilety (7 zł) oraz program (2 zł) do nabycia przed występem.