Większość Polaków korzystających z internetu jest młoda: 39,9 proc. z nich ma od 15 do 24 lat, 31,9 proc. od 25 do 39 lat i 25,8 proc. - od 40 do 59 lat.
Według badania największa grupa internautów, to osoby z wykształceniem średnim. Jest ich 41,7 proc. Korzystających z internetu z wykształceniem podstawowym jest niemal tylu, ilu z wykształceniem wyższym. Ci pierwsi stanowią 23,6 proc., ci drudzy 26,3 proc. Z internetu w Polsce korzysta także 8,3 proc. osób wykształceniem zasadniczym.
Największa grupa internatów korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (59,4 proc. badanych), nieco mniejsza korzysta kilka razy w tygodniu (19,7 proc.) i raz na tydzień (10,6 proc.). Najmniejsza jest grupa korzystająca raz na miesiąc (1,4 proc.).
Internet jest najczęściej dostępny dla korzystających w domu (71,1 proc) i w pracy (29,7 proc.). Nieco mniejsza jest grupa surfujących w sieci na uczelni (19,4 proc.) i u znajomych (12,2 proc.). Z kawiarenek internetowych korzysta tylko 5,5 proc. ankietowanych.
Według ankietowanych przez SMG/KRC w domu najczęściej platformą dostępową jest stałe łącze (61,9 proc.). Z modemu w domu korzysta tylko 6,6 proc.