Ogłoszony przez Miasto przetarg składał się z pięciu części, konkretnie takich dyscyplin sportowych jak: tenis stołowy mężczyzn, siatkówka mężczyzn, siatkówka kobiet, koszykówka mężczyzn i futbol amerykański. W poszczególnych dyscyplinach zostały wybrane najkorzystniejsze oferty, w efekcie czego umowy na promocję stolicy Podlasia poprzez sport podpisane będą z takimi klubami jak: UKS Dojlidy (250 tys. zł), Białostocka Akademia Siatkówki (200 tys. zł), Klub Sportowy Białostocka Akademia Siatkówki (200 tys. zł), Podlaski Klub Koszykówki Żubry (200 tys. zł), a także Lowlanders Białystok (123 tys. zł).
- Sport jest od dawna wykorzystywany jako skuteczne narzędzie kreowania wizerunku miast czy regionów. Białystok w miarę swoich możliwości także stara się podążać tą drogą. Dzięki temu możemy na przykład gościć czasem w naszym mieście imprezy sportowe wysokiej rangi - mówi Rafał Rudnicki, zastępca prezydenta stolicy Podlasia.
Umowy będą obowiązywały do końca 2024 r. W ich ramach drużyny są m.in. zobowiązane do umieszczania nazwy Miasta w nazwie drużyny, przyznawania Miastu tytułu partnera tytularnego czy eksponowania logotypu Miasta w rozgrywkach ligowych, internecie, transmisjach na żywo, produkcjach spotów filmowych, podczas akcji charytatywnych, plenerowych, szkolnych itp.
Pierwsza z umów jest już podpisana. W czwartek (13.06) sfinalizowana została współpraca pomiędzy Miastem a klubem Lowlanders Białystok.
rafal.zuk@bialystokonline.pl