Zestawienie przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PricewaterhouseCoopers, a zostało opublikowane w Dzienniku - Gazecie Prawnej. Specjaliści brali pod uwagę pięć kryteriów: podstawy społecznej odpowiedzialności, relacje z klientami, relacje z pracownikami, odpowiedzialność ekologiczną oraz zaangażowanie społeczne.
Po zsumowaniu punktów za oceny okazało się, że KP uzyskała ich 541 na 600 możliwych. Dało to jej drugie miejsce w rankingu najbardziej odpowiedzialnych firm. Dodatkowo firma została Liderem Odpowiedzialności w obszarze zaangażowania społecznego.
- Niewątpliwy sukces na polu społecznej odpowiedzialności jest efektem pracy wszystkich pracowników firmy, pokłonem dla wypracowanych metod zarządzania i naszej wielkiej pasji, jaką jest warzenie najlepszego piwa. Nasza współpraca z partnerami biznesowymi oraz organizacjami trzeciego sektora w ramach inicjatywy społecznej "Warto być za!" czy programu wolontariatu pracowniczego przynosi wymierne korzyści lokalnym społecznościom, których jesteśmy częścią - mówi Paweł Sudoł, prezes Kompanii Piwowarskiej.
W rankingu zestawiono 70 firm. Liderem w 2010 roku została firma Danone, za KP uplasowała się firma Procter & Gamble.