Trzecia edycji programu cieszyła się równie dużym zainteresowaniem, co poprzednie. W ramach akcji, skierowanej do wszystkich pełnoletnich mieszkańców województwa podlaskiego, zgłoszono łącznie aż 114 prospołecznych inicjatyw w kategoriach: "Akcje społeczne", "Kultura", "Sport" i "Akademicki Białystok". Cztery projekty - "Capoeira - sztuka walki - styl tańca - rytm życia", "Music 4 Buildings - Muzyka budynków", "Międzynarodowe Zawody Łucznictwa Konnego Tatarów Polskich" i "Podlaskie Zwierciadła", wybrało jury, piąty - "WenDo - bezpieczne kobiety", sami mieszkańcy w drodze głosowania.
- Różnorodność pomysłów mieszkańców regionu, które otrzymaliśmy w ramach zgłoszeń do trzeciej edycji "Żubr budzi Podlasie" była nieprawdopodobna. Mimo, że wybór nie był łatwy, wyłoniliśmy najciekawsze inicjatywy. Teraz z perspektywy kończącej się już edycji, wierzymy, że każda z nich wniosła powiew świeżości w życie kulturalne i społeczne województwa - komentuje Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.
Podczas wszystkich edycji, których realizacja rozpoczęła się cztery lata temu mieszkańcy Podlasia nadesłali ponad 350 autorskich projektów. Jury, wraz z mieszkańcami regionu, wybrało 15, ich zdaniem najlepszych, które zostały zrealizowane, pochłaniając łącznie 300 tysięcy złotych. Wszystko dzięki, wywodzącej się z Podlasia, marce Żubr, która od lat wspiera rosnący potencjał społeczny regionu.
Trzecia edycja programu "Żubr budzi Podlasie" była jednocześnie ostatnią w przyjętej do tej pory formule.
- Koniec akcji nie oznacza jednak, że Żubr przestaje wspierać swój macierzysty region. Pracujemy obecnie nad nowym pomysłem - dodaje Tomasz Kanton.