Prawie 13 mln użytkowników korzysta z Platformy Usług Elektronicznych. Pierwszy polski e-urząd działa od 2012 r. Przyszła pora na zmiany.
- System jest stale rozbudowywany, dzięki czemu coraz więcej spraw związanych z ZUS-em można załatwić przez internet. Bardzo wielu naszych klientów przyzwyczaiło się do kontaktu z Zakładem online. Celem całego projektu jest stworzenie przyjaznego, dostępniejszego i bezpieczniejszego system dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i płatników składek – wyjaśnia Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
System z czasem ma mieć prostą nawigację, intuicyjny interfejs i funkcje dostosowane do wymagań różnych grup klientów (także osób o specjalnych potrzebach).
Osoba, która poda login i hasło będzie musiała potwierdzić swoje logowanie kodem weryfikacyjnym, który otrzyma SMS-em lub e-mailem (zależy to od tego, jaki kanał odzyskiwania dostępu użytkownik wybrał w ustawieniach portalu (zakładka [Dane profilu] sekcja [Dane kontaktowe, kanał odzyskiwania dostępu do Twojego konta PUE]).
Następnie użytkownik będzie miał możliwość wybrania konta, z którego będzie chciał korzystać, zanim przejdzie do załatwiania urzędowych spraw. Może zdecydować się na konto indywidualne, konto płatnika lub konto, do którego użytkownik ma dostęp jako pełnomocnik.
Jeśli klient wybierze konto indywidualne, przejdzie do widoku PUE i będzie mógł wybrać rolę ubezpieczonego (jeśli ją ma) lub świadczeniobiorcy albo rolę ogólną. Inną ważną zmianą, którą zostanie wprowadzona na tym etapie jest tłumaczenie elementów eZUS na języki ukraiński i angielski - informuje rzeczniczka ZUS.
W tym roku mają być jeszcze prowadzone zmiany w rejestracji konta na eZUS i w procesach powiązanych z logowaniem, np. przy przypomnieniu loginu. Obecnie prowadzone są też prace nad ulepszeniem profilu płatnika składek.
24@bialystokonline.pl