Zmiana dotyczy wprowadzenia nowych rodzajów zajęcia pasa drogowego, na inne cele niż roboty drogowe, za co zawsze pobierane są opłaty. Teraz w uchwale znalazły się oprócz chociażby tradycyjnych reklam czy ogródków letnich "niekomercyjne informacje służące promocji miasta Białegostoku i regionu" oraz "niekomercyjne wystawy miejskie informacyjno-promocyjno-okolicznościowe".
Wcześniej, by przy drodze ustawić reklamę Białegostoku czy wystawę fotografii z pieniędzy przeznaczonych w miejskim budżecie na promocję odprowadzano np. kwoty od 90 gr do 2 zł za dzień. Teraz opłaty na ten rodzaj ekspozycji będą wynosiły tylko od 3 do 5 groszy za dzień.
- Obniży to koszty na promocję miasta i regionu oraz zachęci do reklamowania Białegostoku - wyjaśnia szef Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich Janusz Ostrowski. Według Ostrowskiego budżet miasta zmiany tej nie odczuje - większość dochodów z tego tytułu to opłaty z reklam.
W 2011 r. Białystok na promocję wyda 9 mln zł. Planowane dochody miasta z tytułu zajęcia pasa drogowego mają wynieść ponad 4 mln zł.