W 2009 r. KPKM diametralnie zmieniło sposób funkcjonowania. Te zmiany to przede wszystkim wprowadzenie jednego z najnowocześniejszych zintegrowanych systemów informatycznych, wspomagający zarządzanie firmą. Wzrosły również przychody z działalności stacji paliw.
Jednak Dariusz Ciszewski, prezes KPKM, podkreśla, że najważniejszym celem spółki jest wysoka jakość komunikacji miejskiej i zadowolenie pasażerów. Dlatego jednym z priorytetów na ten rok jest praca nad profesjonalizmem pracowników - kierowców i mechaników.
Inny ważny cel wyznaczony na ten rok to rozpoczęcie budowy nowoczesnego centrum serwisowego dla autobusów komunikacji miejskiej.
- Będzie to możliwe po majowym posiedzeniu rady miejskiej i zmianie planu zagospodarowania przestrzennego, dopuszczającej budowę na naszej dwuhektarowej działce przy Składowej sklepu wielkopowierzchniowego - mówi Dariusz Ciszewski. - Budowa ruszy, gdy tylko sprzedamy te grunty, a zainteresowanie nimi jest duże. Trzy firmy poważnie interesują się kupnem, w tym Leclerc i Tesco.
Centrum Serwisowe to kolejny element nowego zaplecza KPKM. Warsztat będzie świadczył specjalistyczne usługi naprawcze autobusów, należących do spółki. Koszt inwestycji to ok. 20 mln zł. Jak szacuje zarząd KPKM, budowa centrum powinna zakończyć się wiosną przyszłego roku.