Samochód Internetowej Rewolucji zatrzyma się na Rynku Kościuszki w Białymstoku na cały dzień. Przedsiębiorcy będą mogli na miejscu założyć bezpłatnie wizytówkę na mapach internetowych, profesjonalną stronę WWW i adres internetowy (domenę) oraz zareklamować się w wyszukiwarce. W ramach każdego spotkania odbędzie się szereg wykładów, np. "Jak stworzyć pierwszą stronę internetową?", "Sprzedaż w internecie - strategia i narzędzia", "Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie w wyszukiwarce". Przedsiębiorcy będą mieli też przez cały dzień dostęp do specjalistów zajmujących się budową stron WWW i reklamą w internecie.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC, chociaż ponad 89% polskich małych i średnich firm korzysta z internetu, to stronę internetową posiada zaledwie połowa z nich. Z internetu regularnie korzysta już ponad 18 mln Polaków, jeśli danej firmy nie ma w internecie, to nie dociera ona ze swoją ofertą do olbrzymiej grupy osób. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności.
Internetowa Rewolucja wystartowała w 2009 r. Do tej pory skorzystało z niej ponad 45 tys. firm. Internetowa Rewolucja w Trasie to kolejny etap akcji Internetowa Rewolucja. Specjalny samochód odwiedzi 18 polskich miast. Białystok jest pierwszym z nich. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wymaga jednak wcześniejszej rejestracji na stronie www.DniRewolucji.pl. Tam także można znaleźć wszelkie szczegółowe informacje.
Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.