To rozwiązanie oczekiwane przez osoby niedosłyszące i głuche. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziały pilotaż specjalnej aplikacji mobilnej.
Narzędzie to ma umożliwić osobom głuchym i niedosłyszącym, skuteczną komunikację z operatorami numeru alarmowego 112, tak aby umożliwić udzielenie im niezbędnej pomocy.
Aplikacja pozwoli na wysyłanie wiadomości z prośbą o pomoc, w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego.
MSWiA planuje, że pilotaż aplikacji ruszy jeszcze w tym roku. W ramach pilotażu narzędzie będzie testowane m.in. pod kątem jej funkcjonalności oraz kompatybilności z systemem informatycznym Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Następnie po zakończeniu testów oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w prawie, ma nastąpić jej pełne uruchomienie.
W 2017 r., w Podlaskiem, na numer ratunkowy 112 dzwoniło prawie 500 tys. osób. Część z tych zgłoszeń (nieco ponad 200 tys.) było fałszywych.
dorota.marianska@bialystokonline.pl