Zamówił 2 tony ekogroszku. Po zapłaceniu kontakt ze sprzedawcą "urwał się"

2022.11.03 16:00
Tym razem ofiarą oszustów padł 35-letni mieszkaniec gminy Filipów, który chciał kupić ekogroszek. Mężczyzna nie otrzymał opału, za który wcześniej zapłacił ponad 5 tys. zł.
Zamówił 2 tony ekogroszku. Po zapłaceniu kontakt ze sprzedawcą "urwał się"
Fot: Pixabay

Suwalscy policjanci otrzymali informację od 35-latka o oszustwie podczas zakupu opału. Z relacji mężczyzny wynikało, że znalazł on w internecie ofertę jednego ze "składów", gdzie dostępny był ekogroszek.

- Mieszkaniec gminy Filipów zamówił tam 2 tony opału, a następnie przelał na wskazane przez "sprzedającego" konto ponad 5 tys. złotych. Niestety zamówiony towar nie dotarł do mężczyzny, a kontakt z rzekomym sprzedawcą nagle urwał się - przekazują mundurowi z Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach.

Ponadto 35-latek nie otrzymywał odpowiedzi na maile przesyłane do "składu opału". Wtedy zorientował się, że został oszukany i o całej sprawie poinformował policjantów. Niestety to już kolejny taki przypadek na terenie województwa podlaskiego.

Policja przypomina, aby zawsze kupować i zamawiać tylko u sprawdzonych, zaufanych sprzedawców. Warto również wcześniej sprawdzić czy posiadają prawdziwe dane, opinie, komentarze. Uważajmy także na phishing, czyli strony internetowe podszywające się pod istniejące firmy - sprawdzajmy ich autentyczność. Warto też pamiętać, że oszust kusi zwykle bardzo niską ceną. Zastosujmy ograniczone zaufanie do konsultantów telefonicznych, ponieważ nie wszyscy mają dobre zamiary. Zachowajmy ostrożność przy płaceniu - dokonajmy zapłaty przy odbiorze, uprzednio sprawdzając otrzymany towar.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1890 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39