Jak na razie walka jest wyrównana. Największą sympatią internautów cieszy się co prawda od początku trwania głosowania Zespół pocysterskiego opactwa w Krzeszowie, ale niewiele brakuje, aby najwięksi konkurenci przejęli prowadzenie. Europejska perła baroku zdobyła jak dotąd 9,3 proc. głosów. Na drugim miejscu, z wynikiem 8,1 proc. uplasował się 150-kilometrowy Szlak Kajakowy Bug-Krzna. Ściga go reprezentujący województwo podlaskie Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji "Szelment" oraz Beskidzka Piątka. Nowoczesny kompleks wypoczynkowo-sportowy na Suwalszczyźnie zgarnął 7,2 proc. głosów internautów. Atrakcje z gmin Beskidu Śląskiego: Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła cieszą się niewiele mniejszym poparciem (7 proc.). W top piątce zestawienia znalazło się również Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie (6,4 proc.). Kto ostatecznie zwycięży? Zdecydują internauci!
W tegorocznej edycji konkursu serwisu otoWakacje.pl na Najlepszy Produkt Turystyczny 2011 roku województwo podlaskie reprezentowane jest ponadto przez Białostocki Szlak Kulinarny (4,7 proc. głosów) oraz projekt Suwalszczyzna "Kraina jak Baśń" (2,8 proc. poparcia). Łącznie w konkursie startują 44 atrakcje z całej Polski.
Nagrodą dla zwycięzcy jest internetowa kampania reklamowa o wartości 50 000 zł, która zostanie przeprowadzona na stronach najpopularniejszych polskich serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych. Nagrody czekają również na samych głosujących. Są wśród nich aparaty fotograficzne, zestawy przewodników weekendowych, iPody i plecaki. Głosować można na stronie www.produkt-turystyczny.otowakacje.pl do 17 października.