Do Grupy British American Tobacco należą dwie spółki: British-American Tobacco Polska S.A. w Augustowie o charakterze produkcyjnym oraz British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. w Warszawie, zajmująca się działalnością dystrybucyjno-marketingową.
W najbliższym czasie grupa chce wprowadzić innowacyjny model sprzedaży bezpośredniej.
- W Polsce sprzedaż wyrobów tytoniowych prowadzona jest w około 120 tys. punktów handlowych. Nowy model dystrybucji da nam możliwość docierania z pełną ofertą bezpośrednio do wielu z nich. Pozwoli nam to na zwiększenie efektywności łańcucha dostaw i umożliwi zaoferowanie naszym nowym partnerom handlowym lepszej jakości obsługi i konkurencyjnych warunków współpracy. Częste wizyty naszych przedstawicieli handlowych dadzą sprzedawcom detalicznym szybki dostęp do nowych produktów i ofert. Dodatkowo, bardzo cieszy mnie to, że dzięki naszemu przedsięwzięciu powstaje w całej Polsce kilkaset miejsc pracy - powiedział Antal Bekefi, Prezes Zarządu British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o.
Nowy system sprzedaży rusza w drugiej połowie października. W związku z tym, w najbliższych tygodniach British American Tobacco zatrudni na umowy o pracę 500 nowych pracowników, głównie przedstawicieli handlowych i pracowników obsługi finansowo–księgowej. W nowych centrach dystrybucyjnych na terenie całego kraju, obsługiwanych przez zewnętrznego usługodawcę z branży logistycznej, znajdzie zatrudnienie dodatkowo około 200 osób.
Firma zatrudnia obecnie około 1200 pracowników, w tym 750 w fabryce w Augustowie, gdzie produkuje się rocznie 38 mld sztuk papierosów, z których większość idzie na eksport.
malgorzata.c@bialystokonline.pl