Nieostrożność powoduje około 98% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Kierowcy nagminnie lekceważą znak STOP, sygnały świetlne, slalomem objeżdżają półrogatki lub przejeżdżają tuż pod zamykającymi się zaporami. Kampania społeczna "Zatrzymaj się i żyj!" ma kształtować i utrwalać bezpieczne zachowania na przejazdach kolejowych, a w konsekwencji zmniejszyć liczbę wypadków. Działania adresowane są do kierowców, rowerzystów i pieszych z uwzględnieniem podziału na osoby dorosłe oraz dzieci, a także do mediów, firm i instytucji.
Kampania Bezpieczny przejazd - "Zatrzymaj się i żyj!" będzie prowadzona za pomocą bilbordów, spotów telewizyjnych i radiowych, banerów na samochodach, ulotek i plakatów informacyjnych adresowanych do dzieci i dorosłych. Ponadto będą odbywały się spotkania na przejazdach, w szkołach, na festynach i piknikach, rajdach.
Hasło kampanii - "Zatrzymaj się i żyj!" jest niezmienne od kilku lat. Odwołuje się do emocji i zwraca uwagę na problem wypadków na przejazdach. Kampania trwa od 2005 roku.
W Polsce w 2011 r. doszło do 205 wypadków na przejazdach. Zginęły w nich 32 osoby, 46 odniosło obrażenia, (w 2010 r. - 257 wypadków, 29 ofiar, 46 rannych). W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2012 r. było 67 kolizji na przejazdach. Zginęło 6 osób, 10 zostało rannych.