Dotychczas w poniedziałki ZUS był czynny do godz. 18.00. Od 22 listopada do końca marca przyszłego roku sprawy w urzędzie tego dnia załatwimy do godz. 17.00. Zmiana ma być podyktowana sytuacją epidemiologiczną i wzrostem zakażeń koronawirusem w całym kraju.
- Nasi pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa cały czas obsługują klientów. Udzielają informacji, pomagają wypełnić dokumenty, złożyć wnioski czy założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Jeśli nie chcemy czekać w kolejce, możemy wcześniej taką wizytę w ZUS zarezerwować przez internet na Platformie Usług Elektronicznych ZUS lub telefonicznie. Aby umówić wizytę przez telefon w jednej z placówek Oddziału ZUS
w Białymstoku, należy zadzwonić pod numer 87 565 27 13- informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego
W placówkach ZUS dostępne są także skrzynki na dokumenty, gdzie można zostawiać wnioski, dokumenty czy pisma w wersji papierowej.
- Osoby odwiedzające nasze Sale Obsługi Klienta nadal muszą używać maseczek ochronnych osłaniające nos i usta do czasu obowiązywania wytycznych rządowych – dodaje rzeczniczka.
ZUS zachęca też do korzystania z e-wizyt, które cieszą się coraz większą popularnością. W ten sposób można spotkać się online z urzędnikiem bez wychodzenia z domu.
- Osoby, które mają profil na PUE ZUS mogą nie tylko umówić się na wizytę w Zakładzie, ale również tą drogą załatwić wiele spraw w ZUS bez koniczności wychodzenia z domu, także poza godzinami pracy urzędu – informuje Krupicka.
Założenie profilu PUE ZUS jest szybkie i proste. Wystarczy kilka minut i dostęp do internetu. PUE daje możliwość bardzo łatwego generowania oraz wysyłania drogą elektroniczną różnego rodzaju dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz pism i wniosków. Umożliwia także na bieżące sprawdzanie pracodawcy w zakresie zgłoszenia nas do ubezpieczeń i kontrolowania wysokości opłacanych składek.
justyna.f@bialystokonline.pl