Światowe targi wyznaczają trendy
Heimtextil to największe na świecie targi tekstyliów przeznaczonych do wyposażenia wnętrz i obiektów. Odbywają się w styczniu, we Frankfurcie nad Menem.
W tym roku zaprezentowało się 2800 wystawców, przestawiając bogatą ofertę tkanin dekoracyjnych i obiciowych, zasłon, firan, rolet, karniszy, tapet, wykładzin ściennych, bielizny pościelowej, tekstyliów do kuchni i łazienki, dywanów itp.
Dopisała również frekwencja - zwiedzających było ponad 69 tys. Wśród nich znaleźli przedstawiciele Andropolu, spółki specjalizującej się m.in. w tekstyliach domowych i właściciela marki Sweet Home.
- Targi Heimtextil stanowią swoisty barometr trendów na nadchodzący rok i punkt odniesienia dla branży tekstyliów zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności - mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu. - Obecność na największych na świecie targach tekstyliów jest dla nas kluczową sprawą. Tam po prostu trzeba być.
Jakie trendy zdominują wnętrza?
Temat przewodni - dom jako oaza spokoju - został przedstawiony w kilku wariantach.
Po pierwsze biel i jej odcienie. Tutaj modne będą kolory lekkie, jasne i delikatne, które uspokoją skołatane dniem zmysły.
Druga propozycja to energia, wyrażona poprzez pulsujące kolory - niebieskości, czerwienie i zielenie. Warto wówczas postawić na wysokie kontrasty i jaskrawość.
W trzecim wariancie położono nacisk na zielenie – zarówno te naturalne (np. kolor mchu), jak i kolory roślin wyhodowanych w sztucznych warunkach, nadrealistyczne, modyfikowane. Na czasie będą również kolory ziemi widzianej z kosmosu, kamieni i minerałów.
Czwarta grupa to tzw. kolory obfite - dojrzałe czerwienie, karminy, brązy, akcenty złota miedzi i innych metali.
Najmodniejsze tekstylia kupisz też w Białymstoku
Zdobyte informacje projektantki spółki Andropol wykorzystają, przygotowując nowe kolekcje pościeli w sezonie 2016-2017. Tkaniny produkowane są w białostockiej fabryce spółki.
- Widzimy transparentność związaną z grupą jasnych kolorów, mnóstwo wzorów pochodzenia etnicznego i orientalnego, ociekających brązami i złotem. Z jednej strony mamy wzory inspirowane naturą, o strukturze kory drzew, mchów, paproci, kwiatów, z drugiej kosmiczną kalejdoskopowość, nowoczesne żakardowe powtórzenia, trójkąty i proste geometryczne kształty - mówi Ewa Wrażeń, kierownik działu wzornictwa Andropolu.
Wzory Andropolu od lat cieszą się powodzeniem nie tylko wśród klientów indywidualnych. Obecnie są sprzedawane m.in. w sklepach IKEA, w sieci hipermarketów Auchan, a wcześniej zyskały uznanie m.in. firmy Black Red White. Domowe tekstylia i artykuły wnętrzarskie można kupić także w sieci własnych sklepów Sweet Home – w Białymstoku, Andrychowie i Łodzi oraz za pośrednictwem platformy internetowej.
ewa.r@bialystokonline.pl