Na czym polega gra?
Ring Routes to nie tylko gra planszowa, ale także przewodnik turystyczny i planer podróży. Gra, wspierana przez aplikację mobilną, zapewnia zarówno rozrywkę, jak i edukację, promując świadomość ekologiczno-środowiskową oraz lokalne firmy turystyczne. Dzięki hybrydowemu rozwiązaniu koszty produkcji są mniejsze, a z kolei dostępność i użyteczność jest większa, otwierając produkt na rynki zagraniczne.
Gra daje możliwość zwiedzania Islandii, poruszając się po mapie (planszy wykonanej w technologii suchościeralnej), rysując przejechaną trasę przy użyciu pisaka. Gra jest zaprojektowana tak, aby odzwierciedlać rzeczywiste drogi i miejsca na wyspie, a czas przejazdu między nimi jest proporcjonalny do rzeczywistego czasu podróży. To innowacyjne podejście pozwala graczom planować swoje podróże, a jednocześnie czerpać przyjemność z rozgrywki.
Jednym z głównych atutów produktu startupu Travel Games jest jego hybrydowość. Sama gra planszowa nie zawiera tekstów. To w aplikacji mobilnej znajdują się instrukcje oraz dokładne opisy miejsc przetłumaczone na różne języki. Co istotne, mimo że aplikacja jest integralną częścią gry, to może być ona rozgrywana bez jej użycia. To powoduje, że graczami mogą być osoby, które preferują zwykłe planszówki bez dodatkowych funkcjonalności.
– Dzięki inkubacji w Hub of Talents 2 i wsparciu Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego udało się przeprowadzić badania rynkowe i marketingowe, które wskazały nam grupy docelowe oraz potwierdziły, że na rynku jest nisza, którą możemy śmiało wypełnić naszym projektem gry – stwierdza Szczepan Ligęza, założyciel Travel Games.
Premiera już na wiosnę
Premiera gry Ring Routes - Icelandic Summer planowana jest na wiosnę 2024 r., jednakże wersja finalna jeszcze nie jest gotowa. Przeszła szeroko zakrojone testy na różnorodnej grupie odbiorców, reprezentujących różne środowiska, wiek, zainteresowania i narodowości. Otrzymała entuzjastyczne opinie i oceny.
Koszty i przychody są uzależnione od zainteresowania grą oraz nakładu produkcyjnego. Wraz ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa gry znacząco spadnie.
– Przewidujemy, że cena gry na półce sklepowej wyniesie między 159 a 189 zł. Jednak zmienne koszty produkcji oraz rosnąca inflacja mogą wpłynąć na finalną cenę – podkreśla Szczepan Ligęza. – Zyski planujemy reinwestować w rozwój kolejnych wersji językowych, nowych destynacji oraz w ulepszenia aplikacji i platformy multimedialnej – dodaje.
Aktualnie zespół skupia się na opracowywaniu grafik, rozwijaniu społeczności oraz prowadzeniu działań marketingowych związanych z projektem, a także aktualizacją bazy danych dotyczącej miejsc (w tym tworzeniem szczegółowych opisów miejsc na Islandii).
Trwają też przygotowania do przeprowadzenia zbiórki społecznościowej na Kickstarterze.
– Możliwe, że poprzedzi ją zbiórka na platformie wspieram.to, która będzie służyć, jako swoiste przetestowanie sił oraz wypróbowanie różnych technik i grafik, skoncentrowanych na rynku polskim. Celem tej zbiórki będzie zdobycie doświadczenia, które zostanie wykorzystane podczas międzynarodowej kampanii na platformie Kickstarter – informuje Ligęza.
To pierwsza gra z serii
Spółka Travel Games podkreśla, że Ring Routes - Icelandic Summer jest pierwszą z serii planowanych gier. Mechanika gry została zaprojektowana w taki sposób, aby łatwo można było przenieść ją na inne kraje i regiony świata. O nowych kierunkach decydować ma społeczność zebrana wokół projektu.
– Możemy stworzyć gry planszowe o różnych krajach i regionach świata. Chcemy, żeby nasi gracze mieli wpływ na to, które miejsca będą tematem kolejnych gier. Mamy już kilka pomysłów na początek, ale ostateczny wybór zależy od naszej społeczności – zdradza Ligęza.
W długiej perspektywie czasowej projekt będzie ewoluował w stronę gry mobilnej i komputerowej oraz platformy multimedialnej, działającej jako system planowania podróży, rezerwacji noclegów i usług turystycznych oraz oceniania poszczególnych atrakcji i usług związanych z turystyką i ekologią. Ma stać się uniwersalnym narzędziem do całościowego planowania podróży.
Ring Routes - Icelandic Summer to projekt, który powstał dzięki wsparciu Platformy start-upowej Hub of Talents 2 skierowanej do osób z innowacyjnym pomysłem na biznes, realizowanej od 2019 r. przez Białostocki Park Naukowo-Technologiczny. Hub of Talents 2, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, pomógł rozwinąć się 274 startupom.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl