Ruszyło 300.000 godzin szkoleń

2006.09.04 00:00
W województwie podlaskim rozpoczęła się rekrutacja na szkolenia w ramach projektu "Turystyka - wspólna sprawa".

Szkolenia dofinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W naszym województwie powstało kilka grup partnerskich, które zrealizują pomysły na nowoczesne produkty turystyczne w formule sieciowej, polegające na ścisłej współpracy partnerów w regionie. W skład grup wchodzą przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz przedsiębiorcy. "Grupy partnerskie są potrzebne, pokazuje to zachowanie wszystkich osób, ich duże zainteresowanie, duża frekwencja na spotkaniach" - mówi Grzegorz Chocian, ekspert turystyczny z firmy Ekoton - i dodaje: "Grupy partnerskie pozwalają lepiej wymieniać informacje o produkcie turystycznym, lepiej ugościć turystę i lepiej na nim zarobić."

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć, kształtować i udoskonalać lokalne produkty turystyczne w formule sieciowej. Ponadto, wzbogacą się m.in. o wiedzę z zakresu efektywnego zarządzania i marketingu turystycznego oraz zapewnienia usług turystycznych na najwyższym poziomie. W szkoleniach "Współpracy sieciowej" będą mogły uczestniczyć osoby zaangażowane w pracę grup partnerskich. Chętni spoza tych grup również mogą wziąć udział w szkoleniach pod warunkiem, że przystąpią do jednej z grup artnerskich. "Współpraca sieciowa" obejmuje pakiet 6 szkoleń i 22 godzin doradztwa.
Wszystkie szkolenia są dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dla jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją tylko 20% kosztów szkoleń, natomiast duże - 40%.Za udział we "Współpracy sieciowej" przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw zapłacą 365zł, zaś dużych - 730zł.

W ramach "Zarządzania turystyką" będą prowadzone szkolenia dla kadry zarządzającej oraz szkolenia zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji turystycznych. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak podnosić poziom konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych. Z "Zarządzania turystyką" zostanie przeszkolonych 4000 osób. Dla JST oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją tylko 20% kosztów szkoleń, natomiast duże - 40%.Pakiet 2 szkoleń dla menadżera (szkolenie dwudniowe i szkolenie trzydniowe) w przypadku osób z MSP będzie kosztować 275 zł, w przypadku dużych firm - 550 zł. Cena za szkolenie trzydniowe dla pracownika MSP wyniesie 170 zł, zaś dla dużego przedsiębiorstwa - 340 zł. Szkolenie czterodniowe dla pracownika MSP będzie kosztować 230 zł, dużej firmy - 460 zł. Noclegi i wyżywienie oraz materiały dla uczestników szkoleń są wliczone w cenę.

"Szkolenia językowe" przeznaczone są dla kadry zarządzającej i pracowników firm turystycznych. Pierwszeństwo udziału będą mieli przedstawiciele przedsiębiorstw uczestniczących w szkoleniach w ramach "Współpracy sieciowej". Uczestnicy będą mogli uczyć się języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego na siedmiu poziomach zaawansowania: początkującym, elementarnym, średniozaawansowanym niższym, średniozaawansowanym, średniozaawansowanym wyższym, przedzaawansowanym oraz zaawansowanym. Szkolenia językowe będą obejmować tematy z wielu różnych dziedzin. Na naukę każdego języka zostały przewidziane 94 godziny lekcyjne. Cena za kurs dla osób z MSP wynosi 221 zł, dla dużych firm - 442 zł.

Udział w szkoleniach można zgłosić poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie projektu www.tws.org.pl i przesłanie go do biura regionalnego w danym województwie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
Dodatkowych informacji udziela pan Grzegorz Chocian - tel. 085 744 56 61


1649 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39