Na modernizowanej stacji Czyżew podróżni skorzystają z peronu nr 2. Przygotowane zostało tymczasowe przejście w poziomie szyn. W zakresie inwestycji jest budowa przejścia podziemnego, które zapewni bezpieczną i wygodną komunikację, w tym możliwość przejścia na drugą stronę miasta. Przygotowana jest część obiektu - pochylnia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania.
Od lutego w Czyżewie działa nowa nastawnia. Dyżurni ruchu wykorzystują w pracy nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania ruchem.
Na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok postępują roboty. W Szepietowie podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica.
W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji. Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią wszystkie przejazdy na Rail Baltica, co zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowy. Roboty są na 24 obiektach inżynieryjnych – mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. W Uhowie nad Narwią powstaje konstrukcja drugiego mostu kolejowego.
Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano budowę lub modernizację: 6 stacji
12 przystanków (w tym nowy – Zielone Wzgórza), 17 wiaduktów drogowych, 8 wiaduktów kolejowych, 2 tuneli drogowych, 14 przejść podziemnych i 10 mostów kolejowych.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
ewelina.s@bialystokonline.pl