Dużo łatwiej będzie teraz załatwić sprawy w podlaskim NFZ. Do tej pory z powodu pandemii COVID-19 było to utrudnione. W pełnym zakresie funkcjonują już:
- Sala Obsługi Klientów w Białymstoku przy ul. Pałacowej 3;
- Delegaturze w Łomży przy ul. Piłsudskiego 11A;
- Delegaturze w Suwałkach przy ul. Ogińskiego 5C;
- Delegaturze w Siemiatyczach przy ul. 11 Listopada 26.
Punkty czynne są od godz. 8.00 do 16.00. Można wówczas m.in. zyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ, potwierdzić Profil Zaufany, podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne oraz uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ, w tykm o leczeniu uzdrowiskowym.
Klientów oraz pracowników NFZ cały czas obowiązują jednak środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. W związku z tym na salę obsługi mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką oraz zdezynfekują ręce. Konieczne jest też utrzymanie co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami. Po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy są starannie dezynfekowane.
W sprawach ogólnych informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia można skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta, dostępnej pod bezpłatnym i całodobowym numerem 800 190 590.
justyna.f@bialystokonline.pl