Gotowość świadczenia usług transportowych zgłosiły dwie firmy: Arriva RP sp. z o.o. i Przewozy Regionalne. Niestety, obydwie złożyły oferty znacznie przekraczające możliwości finansowe województwa, które musiałoby znaleźć dodatkowe 6 lub 7 mln zł rocznie ponad zaplanowane dotacje w wysokości 15,5 mln zł.
Korzystniejsze warunki zaproponowała Arriva, która oczekuje dopłaty 17.125 zł do jednego pociągokilometra i deklaruje realizację 3.378.000 pociągokilometrów. Przewozy Regionalne zaproponowały stawkę 18.48 zł za pociągokilometr i 2.647.850 pociągokilometrów.
Zarząd Województwa proponuje przewoźnikowi kolejowemu 31 milionów złotych dopłat w latach 2013 i 2014 czyli po około 15,5 mln zł rocznie. Oczekuje, że w nowym przetargu oferenci przedstawią propozycje, ile pociągów przy tym poziomie dotacji i na jakich trasach mogą uruchomić.