Do 29 lutego przyjmowane są zgłoszenia w ramach konkursu Podlaskiej Marki. Aktualnie to jeden z najstarszych i zarazem najbardziej prestiżowych plebiscytów, które odbywają się na terenie województwa podlaskiego. Konkurs jest organizowany przez Marszałka Województwa Podlaskiego od dwudziestu lat i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Widać to po zgłoszeniach - z roku na rok do Podlaskiej Marki zgłasza się coraz więcej firm, produktów i inicjatyw. W 2022 r. zakwalifikowano 145 kandydatur, a w 2023 r. wpłynęło 167 zgłoszeń.
- Otwarta formuła umożliwia każdemu mieszkańcowi naszego regionu zaproponowanie swojego faworyta – produktu, który dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości przyczynia się do promocji naszego regionu w kraju i poza granicami Polski. Głównym celem jest promocja inicjatyw ważnych dla gospodarki i społeczeństwa. Wśród laureatów znajdują się zarówno oferty dużych podlaskich przedsiębiorstw, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu. Nagroda przyznawana jest więc najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – województwo podlaskie - informuje marszałek Artur Kosicki.
Nagroda będzie przyznawana w dziesięciu kategoriach:
- produkt spożywczy,
- produkt użytkowy,
- inwestycja,
- odkrycie,
- wydarzenie,
- kultura,
- społeczeństwo,
- biznes,
- projekt 4.0.,
- marka bez barier.
Laureaci Podlaskiej Marki otrzymują nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł. Mogą też liczyć na promocję w mediach społecznościowych i ogólnopolskich. Mają też możliwość używania znaku Podlaskiej Marki.
Jak wziąć udział w konkursie? Należy wypełnić formularz na stronie www.podlaskamarka.pl i przesłać go do 7 lutego.
Nagrodzeni w poprzedniej edycji
Zwycięzcy zeszłorocznego Konkursu Podlaska Marka 2022 (w tym roku jest Podlaska Marka 2023):
- W kategorii Produkt Spożywczy wygrało Piwo Janusz Moczywąs - Browar Waszczukowe,
- W kategorii Produkt Użytkowy zwyciężyła siatka rolnicza do belowania Stronger XL - Wald Gold,
- W kategorii Inwestycja nagrodzono Planetarium wraz z Obserwatorium Astronomicznym - Uniwersytet w Białymstoku,
- W kategorii Odkrycie zwyciężyła Podlaska Chata LEGO - Łukasz Więcek,
- W kategorii Wydarzenie najlepsze okazały się Targi Polska smakuje - Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Białymstoku,
- W kategorii Kultura wyróżnił się Zespół Pieśni i Tańca Kurpie Zielone - Podlaski Instytut Kultury,
- W kategorii Społeczeństwo nagrodę otrzymał Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży,
- W kategorii Biznes nagrodę przyznano Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA,
- W kategorii Projekt 4.0. zwyciężył Tobo Sp. z.o.o.,
- W kategorii Marka bez barier zwycięzcą okazało się Wczesne wykrywanie zaburzeń komunikowania się oraz rozwoju społecznego u dzieci Fundacja na Rzecz Wspierania Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Innymi Niepełnosprawnościami "A jak..."
Podlaską Marką Konsumentów została Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa "Bajka" w Suwałkach - Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów.
Podczas poprzedniej edycji Ambasadorem Województwa Podlaskiego został aktor Adam Woronowicz, z kolei Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki - Kuchnia Vikinga.
24@bialystokonline.pl