Promotech chce podbić niemiecki rynek
Promotech postanowił otworzyć spółkę w Niemczech. Od lat sprzedawał bowiem swoje urządzenia na tamtejszym rynku. Teraz będzie mógł rozbudować swoją sieć sprzedaży i czerpać jeszcze większe zyski.
- Cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało. W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Aby nastawić się na większą sprzedaż konieczne było stworzenie profesjonalnej struktury, której zaufają lokalni klienci i dystrybutorzy. W 2018 r. firmie udało się nawiązać współpracę z Tobiasem Leicherem - specjalistą od rynku spawalniczego. Dzięki temu wizja utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach, czyli nie tylko w Niemczech, ale i Austrii. czy Szwajcarii, stała się realna.
- Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.
Spółka została zarejestrowana w sierpniu
W sierpniu 2021 nastąpił przełomowy moment - niemiecka spółka Promotechu została zarejestrowana, a jej oficjalne otwarcie miało miejsce 24 września w mieście Aulendorf położonym w południowej części Niemiec. Przed kilkoma tygodniami firmie udało się pozyskać kolejnego, ważnego dla rozwoju firmy pracownika - Thomasa Schmidta, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.
- Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. - Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.
Podlaska firma stworzyła już też niemieckojęzyczną stronę internetową, która pomoże w zwiększeniu sprzedaży na tamtejszym rynku.
justyna.f@bialystokonline.pl