Drogi, drogi i jeszcze raz drogi
W środę (5.09) podpisane zostały umowy na dofinansowanie w ramach "Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej".
- Podpisujemy umowy opiewające na kwotę prawie 19 mln zł. Dofinansowujemy - w ramach nowego programu, który ogłosił premier Morawiecki - 25 jednostek samorządu terytorialnego: powiaty i gminy – mówi Bohdan Paszkowski, wojewoda podlaski.
Pieniądze na budowę i przebudowę dróg lokalnych popłyną do gmin: Raczki (odcinek Stoki - Kurianki), Kolno (węzeł komunikacyjny ul. Kościuszki i 1 Maja), Radziłów (dojazd do miejscowości Czachy), Wysokie Mazowieckie, Rajgród (droga we wsi Karczewo), Wąsosz (ul. Zdrojowa), Jaświły (odcinki Jaświły - Mociesze, Mociesze - Rutkowskie Duże), Grajewo (ul. Falewicza, Taborowskiego, Kaczkowskiego), Czyżew (Kaczyn Stary – Dąbrowa Cherubiny), Supraśl, Turośl (Potasie - Cieciory) oraz powiatów: suwalskiego (relacja Raczki - Dowspuda), wysokomazowieckiego, augustowskiego (ul. Głowackiego oraz Młodości w Augustowie), kolneńskiego i łomżyńskiego (odcinek Kalinowo - Drozdowo). Pomoc dostało także miasto Łomża (ul. Niemcewicza).
Lokalne, ale ważne dla mieszkańców
I tak na przykład 2 mln zł zyskała gmina Supraśl.
- Inwestycja, czyli budowa ul. Rybackiej między Zaściankami a Sobolewem jest realizowana od końcówki wakacji. Myślę, że w końcu listopada będziemy odbierali już ul. Rybacką. Wszystkie właściwie podziemne elementy drogi zostały wykonane. Teraz są ustawiane krawężniki. Ponad 7 mln zł to cały kosztorys tej inwestycji - mówi Radosław Dobrowolski, burmistrz Supraśla. - Jest to droga rezerwowa, przelotówka na wypadek zablokowania Szosy Baranowickiej. Druga rzecz to jest dojazd dzieci do szkoły – dodaje.
Z przyznanych środków zadowolony jest także wójt gminy Wysokie Mazowieckie – Krzysztof Krajewski:
- Robimy drogę o długości 1200 metrów. Jest to taka mała obwodnica miasta. Koszt tej drogi to 9 mln 300 tys. 2,5 mln dostajemy z dotacji, prawie 7 mln to są środki z budżetu miasta. Droga stanowi pierwszy etap dojazdu do Mlekovity: będzie pełne uzbrojenie, kanał sanitarny, kanał deszczowy, wodociąg, elektryka, ścieżka rowerowa. To poprawi dojazd do Mlekovity, ale odciąży też drogę, która bezpośrednio biegnie do naszych szkół i przedszkoli.
dorota.marianska@bialystokonline.pl