Podlasianie ocenili skarbówki. Jak wypadły?

2021.08.24 16:11
W ramach programu "Klient w centrum uwagi KAS" od kwietnia 2021 r. Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe. Sprawdzamy, jak wypadły skarbówki w województwie podlaskim.
Podlasianie ocenili skarbówki. Jak wypadły?
Fot: Archiwum

Co jest badane?

Realizacja badania jest możliwa dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych.

- Prowadzone jest ono w wygodnej dla naszych klientów formie elektronicznej. Przesłane ankiety są dla nas ważnym źródłem informacji o tym, na co klienci zwracają uwagę w trakcie wizyty w urzędzie i czego oczekują od pracowników KAS. Ważny jest dla nas każdy głos i każda ocena naszych działań, ponieważ dzięki nim, możemy jeszcze bardziej dostosowywać jakość obsługi do oczekiwań klientów - zapewnia podlaska KAS.

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny. Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Jak wypadły podlaskie skarbówki?

W prowadzonych badaniach nacisk położony jest na pięć głównych wskaźników:

- satysfakcji – jest to procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w US. W województwie podlaskim wyniósł on 85 proc.;
- polecenia (rekomendacji) – jest to procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie. W województwie podlaskim wyniósł on 88 proc.
- braku wysiłku – jest to procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe. W województwie podlaskim wyniósł on 81 proc.;
- pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US. W województwie podlaskim wyniósł on 93 proc.;
- skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. W województwie podlaskim wyniósł on 84 proc.

Ponadto są także pytania o pracowników. W ankietach badający stwierdzali, że pracownik był kompetentny, uprzejmy, pomocny i sprawny (każde z określeń uzyskało po 90 proc. wskazań), komunikatywny (88 proc. wskazań) i przyjazny (87 proc. wskazań).

Nadal można oceniać

Badanie prowadzone jest cały czas, a KAS zależy na jak największym udziale podatników. Link do opracowanej przez specjalistów ankiety internetowej wysyła naczelnik urzędu skarbowego na adres e-mail, który klient podał podczas umawiania wizyty w urzędzie. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

- Prowadzenie badań internetowych pozwala nam szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na osobistych doświadczeniach podatników, a nie zasłyszanych opiniach - podkreśla Wojciech Orłowski, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku.

Każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę "Umów wizytę w US" i podała adres e-mail, otrzyma po tej wizycie wiadomość z linkiem do strony z anonimową ankietą. Ankieta jest w pełni bezpieczna. Urząd skarbowy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym"

Klienci KAS wiele spraw w urzędzie skarbowym mogą załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie.

- Dla tych podatników, którzy jednak z jakichś powodów potrzebują wizyty w urzędzie udostępniliśmy w listopadzie ubiegłego roku usługę "Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Jej głównym celem jest poprawienie komfortu załatwiania spraw, a podczas pandemii jest nim także zwiększenie bezpieczeństwa klientów i pracowników - informuje KAS.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczy wskazać konkretny urząd w którym chcemy załatwić sprawę, następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1849 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39