Jeronimo Martins Polska SA, właściciel sieci sklepów Biedronka, właśnie ogłosił, że rusza II edycja konkursu literackiego "Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci". Skierowany jest on do autorów i rysowników, którzy dotąd nie publikowali swoich prac. Organizatorom przyświeca cel wydania publikacji, która przeniosłaby swoich odbiorców w świat opowieści i ilustracji. Książka ma być adresowana do dzieci w wieku od 4 do 10 lat.
Konkurs przebiega dwuetapowo. Najpierw przewidziano wyłonienie najlepszego tekstu, a następnie – najlepszej zaproponowanej oprawy graficznej. Zwycięzcom przyznane zostaną nagrody pieniężne po 100 tys. zł. Organizatorzy gwarantują również opublikowanie dzieła i jego sprzedaż w sklepach należących do sieci Biedronka.
Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2015 roku. Jej laureatkami zostały Katarzyna Szestak - autorka tekstu oraz Natalia Jabłońska - autorka ilustracji. Książkę "Szary domek", będącą zwieńczeniem ich twórczej pracy, sprzedano w liczbie ponad 30 tys. egzemplarzy. Punktem wyjścia dla organizowania konkursu w Polsce była inicjatywa Pingo Doce Children’s Literature Award, realizowana przez grupę Jeronimo Martins w Portugalii.
Jak wynika z informacji otrzymanych przez nasz portal z biura prasowego Jeronimo Martins Polska SA, w 2015 roku do konkursu zgłoszonych zostało ponad 4 tys. prac i ponad 1 000 kompletów ilustracji - w obu kategoriach prace autorów z woj. podlaskiego stanowiły po 2 proc. wszystkich zgłoszeń.
marta.d@bialystokonline.pl