Współczesna po zmianach to zupełnie inna gazeta. Zmienia się logo i kolorystyka winiety (będzie pomarańczowa), sposób pisania i redagowania, zmienia się szata graficzna, wprowadzone zostały też nowe kolumny tematyczne, np. Moja rodzina, Na kłopoty, Twoje pieniądze, Rozrywka. "Nowa" Współczesna jest bardziej uporządkowana i czytelna, zmienia się jej format, będzie nieco mniejszy. Od 10 kwietnia Gazeta Współczesna to, w zależności od wydania, od 24 do 40 kolumn w kolorze.
Zmiana layoutu nie pociąga za sobą zmiany charakteru Gazety. Współczesna to nadal dziennik dostarczający informacji lokalnych, bliski swoim Czytelnikom, użyteczny, popularny, wierny tradycji. Podpowiada, tłumaczy, wyjaśnia - dobrze jest mieć go w domu bo każdy znajdzie w nim coś dla siebie.
Gazeta Współczesna istnieje na rynku od 55 lat. Jest to pierwsza tak istotna zmiana layoutu w ostatnich latach. Jej wprowadzenie poprzedziły badania focusowe przeprowadzone przez ARC.