Najlepiej taką umowę zawrzeć na piśmie, doprecyzowując np. ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą. Należy też określić, z kim zawieramy umowę, koszt wykonania usługi i termin realizacji oraz kary wynikające z niewywiązania się organizatora z umowy.
Jeżeli korzystamy z usług fryzjera, kosmetyczki, krawca, pralni pamiętajmy, że cenniki powinny być umieszczane w miejscach ogólnodostępnych i widocznych dla konsumentów, a ceny za usługi powinny być podawane wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu świadczenia. Niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny też możemy reklamować.
Zakup biletu na zabawę, wykupienie wycieczki połączonej z sylwestrem zobowiązuje - również klienta. Nagła rezygnacja, rozmyślenie się w ostatniej chwili może wiązać się z poniesieniem części lub całości ceny biletu. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy - miejsca, ceny, programu itp. doszło z winy organizatora - powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.
Również nasze rzeczy pozostawione w szatni powinny być bezpieczne. W kinach, teatrach, klubach widnieje napis, zgodnie z którym w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności. Jest to niezgodne z prawem. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni - nie tylko wtedy, gdy jest płatna.