Jak wynika z badania "Preferencje Świąteczne Polaków" przeprowadzonego przez IIBR/Gemius na zlecenie MyDeal.pl, najwięcej na upominki dla najbliższych wydadzą mieszkańcy dużych miast. Bez względu na miejsce zamieszkania zakupy chętnie zrobimy przez Internet, również w serwisach grupowych.
Aż 846 zł wydadzą w tym roku na prezenty Polacy z miast powyżej 500 tysięcy mieszkańców - to ponad dwukrotnie więcej niż osoby z mniejszych miast (200-500 tysięcy mieszkańców). Ta grupa chce przeznaczyć na ten cel najmniej - 386 zł. Z kolei na wsi i w miejscowościach do 50 tysięcy mieszkańców, respondenci wydadzą odpowiednio 406 zł i 437 zł. Średnio, każdy z nas na prezenty przeznaczy 460 zł, co wynosi około 20 procent średniego wynagrodzenia netto.
Coraz więcej osób rezygnuje z wypraw do oblężonych w ostatnim tygodniu przed świętami centrów handlowych. Zarówno na wsi, jak i w miastach podobny odsetek badanych zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w Internecie. Rośnie także popularność serwisów zakupów grupowych (w miastach powyżej 500 tys.: z 4% do 16% w porównaniu z ubiegłym rokiem) - odbywa się to częściowo kosztem sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych. Łącznie aż 35% respondentów deklaruje, że kupi prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).