Wcześniej niż zapowiadano udostępniono kierowcom prawie 4-kilometrowy odcinek rozbudowanej drogi krajowej nr 66. Jest to tzw. przejście przez Wysokie Mazowieckie - to główna arteria komunikacyjna miasta.
- W ramach inwestycji została wzmocniona nawierzchnia jezdni głównej do przenoszenia obciążeń 11,5 tony na oś. Powstały lewoskręty na skrzyżowaniach zwykłych oraz trzy nowe ronda. Wybudowany został także nowy most nad rzeką Brok. Zrealizowane zostały chodniki dla pieszych, drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, a także przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Przebudowana została też infrastruktura techniczna - podaje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga powstała dzięki trójstronnej umowie pomiędzy GDDKiA, Miastem Wysokie Mazowieckie i firmą PGE Dystrybucja. Umowa dotyczy realizacji i pokrycia kosztów przedsięwzięcia. Wartość całego zadania (roboty, nadzór i nadzór autorski) to 52,5 mln zł.
Realizacja tej inwestycji trwała dwa lata. Prace prowadziło konsorcjum firm UNIBEP i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych "Trakt".
Z nowo wyremontowanej trasy mogą też korzystać kierowcy jeżdżący po północy województwa. Tam oficjalnie otwarto dwa odcinki przy drodze wojewódzkiej nr 651 pomiędzy Wiżajnami a Rutką Tartak.
Oprócz wykonania nowej podbudowy i nawierzchni jezdni, wykonano m.in. oznakowanie poziome i ustawiono bariery ochronne. Wyremontowano istniejące zjazdy oraz wykonano roboty towarzyszące tj. roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, karczowanie krzaków i pni, odtworzenie rowów przydrożnych, brukowanie skarp, uzupełnianie poboczy.
Prace na pierwszym, blisko półtorakilometrowym odcinku, warte ponad 1,3 mln zł, prowadziła firma STRABAG Sp. z o.o. Drugi odcinek, o długości prawie 1,4 km remontowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. Suwałki. Robot pochłonęły ponad 1,2 mln zł.
Wyremontowana droga zwiększa poziom komfortu podróżnych, ale przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu drogowego.
ewelina.s@bialystokonline.pl