W piątek (28.01) wieczorem suwalscy policjanci zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. 31-latka poinformowała mundurowych, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej szwagra.
Jak ustalili policjanci, ktoś włamał się na konto społecznościowe mężczyzny, a następnie za pośrednictwem komunikatora poprosił o pożyczkę w jego imieniu. 31-latka przekonana, że koresponduje z członkiem rodziny wygenerowała kody BLIK, które przesłała przestępcy. W ten sposób straciła w sumie 500 zł.
Z kolei w sobotę (29.01) policjanci zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie, którego ofiarą padł mieszkaniec powiatu sokólskiego. 36-latek poinformował mundurowych, że został oszukany przez osobę podszywającą się pod jego znajomego.
Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto społecznościowe mężczyzny, a następnie za pośrednictwem komunikatora poprosił o pożyczkę. 36-latek przekonany, że koresponduje z kolegą wygenerował kody BLIK, które przesłał przestępcy. W ten sposób stracił w sumie 2000 zł.
- Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom - apeluje policja.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl