Konkurs z roku na rok jest coraz popularniejszy
Od wtorku (2.01) przyjmowane są zgłoszenia do Podlaskiej Marki. Konkurs jest organizowany już po raz czternasty i cieszy się rosnącą popularnością w naszym regionie. Jego celem jest promowanie lokalnych produktów, usług, inwestycji czy pomysłów.
Podlaska Marka jest już najstarszą, najpopularniejszą i zarazem najbardziej prestiżową nagrodą, która jest przyznawana na Podlasiu.
- Po raz kolejny rozpoczynamy edycję Podlaskiej Marki. To już 14. edycja. Myślę, że będzie udana, tak samo jak poprzednie. Podlaska Marka już jako marka sama w sobie jest ważna. To dorobek tylu lat. Mieliśmy okazję oceniać ponad tysiąc produktów - mówi Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego - Jest to konkurs doceniany przez naszych mieszkańców - dodaje.
Przez ostatnie lata internauci oddali na zgłoszonych kandydatów ponad 150 tys. głosów.
Każdy może zgłosić swojego kandydata
Nabór uczestników ma otwarty charakter. Oznacza to, iż zgłaszać marki, które wezmą udział w konkursie mogą zarówno konsumenci, jak i producenci. Osoby, które chcą to zrobić, muszą jedynie wypełnić formularz elektroniczny, który jest dostępny na stronie konkursu. Każdy ma możliwość zaproponowania 7 kandydatów (po jednym w każdej z kategorii).
Zgłoszenia będą przyjmowane do 22 stycznia. Następnie uczestnicy konkursu będą poproszeni o potwierdzenie gotowości wzięcia udziału w Podlaskiej Marce.
- Staramy się do minimum uprościć formalność zgłoszeń - tłumaczy Leszczyński.
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody
W kwietniu, zgodnie z tradycją, odbędzie się gala finałowa w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Wówczas poznamy zwycięzców konkursu. Jednak już sam udział w nim niesie wiele korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
Łącznie zostanie wyłonionych 7 zwycięzców, których wybierze kapituła konkursu, w skład której wchodzą przedstawiciele świata kultury, mediów, biznesu i organizacji pozarządowych. Jeden laureat będzie wskazany w głosowaniu internetowym.
Najlepsi otrzymają 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych.
Nagroda jest przyznawana w sześciu kategoriach: produkt, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura i społeczeństwo.
W ubiegłym roku nagrodzono:
- SM Mlekovitę (produkt spożywczy);
- implanty kostne pokryte warstwą węglowo-krzemową firmy Medgal (produkt użytkowy);
- rozbudowę fabryk w Narewce i Siemiatyczach oraz ukończenie budowy fabryki w Hajnówce - firma Pronar (inwestycja);
- Matię - sztuczne oko dla niewidomych autorstwa Petrosa Psyllosa (odkrycie);
- Suwałki Blues Festival organizowany prze Suwalski Ośrodek Kultury (wydarzenie);
- Galerię Arsenał w Białymstoku (kultura);
- Akcję "Przedsiębiorcy dzieciom" organizowaną przez Konsulat Honorowy Republiki Finlandii w Białymstoku (społeczeństwo);
- Hospicjum Domowe pw. Proroka Eliasza prowadzone przez Fundację Podlaskie Hospicjum Onkologiczne (Podlaska Marka Konsumentów).
W ubiegłym roku do konkursu zgłoszono łącznie 179 produktów - 26 produktów spożywczych, 21 produktów użytkowych, 19 inwestycji, 13 odkryć, 43 wydarzenia, 27 imprez (i nie tylko) kulturalnych oraz 30 propozycji dotyczących społeczeństwa.
Dzięki współpracy UM z Discovery Channel Polska powstało 5 trzyminutowych filmów promujących Podlaskie Marki.
justyna.f@bialystokonline.pl