Dwoje młodych mieszkańców powiatu kolneńskiego na własnej skórze przekonało się, że nie wszystkie transakcje w internecie są bezpieczne.
Tym razem ofiarom oszustów padł 22-latek, który chciał kupić dziewczynie telefon komórkowy. Kiedy jego partnerka znalazła korzystną ofertę sprzedaży telefonu na jednym z portali ogłoszeniowych, wspólnie postanowili go kupić.
- Nawiązali kontakt ze sprzedającym, który sms-em wysłał link zawierający formularz. Tam dziewczyna wpisała numery karty bankomatowej swojego partnera. Para przesłała również rzekomemu sprzedającemu kod blik na kwotę 550 zł - informują funkcjonariusze z KPP Kolno.
Następnego dnia 22-latek zalogował się do bankowości elektronicznej i zauważył, że z jego konta zniknęło blisko 11 tys. zł. Mężczyzna próbował jeszcze nawiązać kontakt ze sprzedającym, jednak bezskutecznie.
Kolejną ofiarą oszustów w internecie padła 25-latka, która na jednym z portali wystawiła spodnie za 20 zł. Niespełna dwie godziny później, przez aplikację sprzedażową skontaktował się z nią potencjalny klient.
- W aplikacji kobieta otrzymała wiadomość, że do realizacji tej transakcji wymagane jest podanie numeru telefonu i adresu mailowego. Po zalogowaniu na konto otrzymała link z aplikacji, który przekierował ją do płatności. Tam 25-latka wybrała nazwę swojego banku. Wtedy na jej koncie nastąpiła "weryfikacja" i nie mogła wykonać żadnej czynności na swoim telefonie. W miedzy czasie otrzymała wiadomość z aplikacji bankowej o wypłacie środków z jej konta oraz o aktywowaniu jej bankowości mobilnej na innym telefonie - przekazują kolneńscy mundurowi.
Kiedy kobieta zadzwoniła na infolinię banku dowiedziała się, że nieuprawniona osoba przelała środki z jej konta oszczędnościowego na rozliczeniowe, a następnie na konto zarejestrowane na nieznaną firmę. Ustaliła również, że dokonano dwóch przelewów BLIK-iem, każdy po 1000 zł. 25-latka straciła łącznie około 12 tys. zł.
Policjanci przypominają, że aby nie paść ofiarą oszustów, nie klikaj w podejrzane linki i nie podawaj nieznanym osobom danych do bankowości elektronicznych.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl