W wyniku marcowej korekty regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Białymstoku, zmieniły się kompetencje poszczególnych departamentów naszego magistratu. Teraz sprawy dotyczące kart parkingowych osób niepełnosprawnych należą do kompetencji Departamentu Spraw Społecznych znajdującego się przy ul. gen. Józefa Bema 60/1. To tu należy składać wnioski o wydanie specjalnej karty. Z departamentem można kontaktować się telefonicznie: 85 869 6550 lub mailowo: dsp@um.bialystok.pl.
Karta parkingowa osób niepełnosprawnych uprawnia do korzystania z ulg i przywilejów określonych w przepisach ruchu drogowego (m.in. do parkowania w wyznaczonych miejscach). Aby ją otrzymać, niepełnosprawny powinien złożyć specjalny wniosek i przedstawić orzeczenie o stopniu niepełnosprawności wraz ze zdjęciem i dowodem wpłaty w wysokości 25 zł.
Kartę parkingową osoby niepełnosprawnej wydaje się bezterminowo lub z terminem wynikającym z orzeczenia.