Urząd Marszałkowski przygotował specjalną stronę internetową oraz spot promujący potencjał gospodarczy regionu. Kampania "Invest in Podlaskie" ma na celu przyciągnąć światowych biznesmenów, którzy zechcą zainwestować w województwie podlaskim.
Fot: Malwina Witkowska
Od lewej: marszałek Artur Kosicki i dyrektor Mariusz Dąbrowski
Akcja promocyjna
W środę (7.10) odbyło się oficjalne rozpoczęcie akcji "Invest in Podlaskie". W ramach promocji został przygotowany spot w dwóch wersjach językowych – polskim i angielskim. Ma on m.in. dotrzeć do potencjalnych partnerów, którzy chcieliby zainwestować w województwie podlaskim. Powstała również specjalna strona internetowa, na której można zaleźć pierwszy folder biznesowy.
- Większość naszych partnerów biznesowych bardzo mało wiedziało o naszym województwie. Dlatego wspólnie z departamentem UMWP, została przygotowana promocja gospodarcza. Głównie jest nastawiona na prawdziwą akcję informującą potencjalnych inwestorów. Pokażemy, jakie są nasze atuty, gdzie jesteśmy i dlaczego powinni inwestować u nas, a nie gdzie indziej – powiedział marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
Naturalna droga rozwoju
"The natural place to do business" to hasło, które będzie towarzyszyć wszystkim akcjom promującym potencjał gospodarczy i inwestycyjny regionu.
- Od tego miesiąca ruszamy z projektem "Podlaskie. Naturalna droga rozwoju". Zaczynamy ten projekt od badań, aby sprawdzić, gdzie nasi przedsiębiorcy eksportują, gdzie chcieliby wyjeżdżać na misje gospodarcze. Ale będziemy również prowadzić badania wśród inwestorów zagranicznych w Polsce, czym się kierowali inwestując w naszym kraju, jak postrzegają województwo podlaskie. Badania skończymy na przełomie zimy i wiosny. Później rozpoczniemy kampanie promocyjną regionu – informuje Mariusz Dąbrowski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego.
Azja, Ameryka, Europa
Marszałek tłumaczył, że dla niego promocja gospodarcza jest nastawiona na wszystkie kontynenty świata.
- Chcemy, aby nie tylko Europa, ale i Azja, Ameryka bądź inne kontynenty, dowiedziały się czym jest województwo podlaskie, jakie są jego silne atuty i żeby faktycznie zachęcić inwestorów, aby współpracowali z naszymi przedsiębiorcami, żeby przyjeżdżali tutaj i inwestowali w nasze województwo – stwierdził marszałek. - Naszym zadaniem jest przedstawić województwo podlaskie w sposób profesjonalny. Pokazać jego najlepsze strony, tak żeby faktycznie za parę lat, a być może i w następnym roku, ci potencjalni inwestorzy się u nas pojawili – dodał.
Podlaskie ma być miejscem skrzyżowania szlaków: jedwabnego i bursztynowego. Do 2030 r. ma stać się nowym węzłem transportowym wschód-zachód i północ-południe.
- Pozycjonujemy nasz region jako centrum Europy. Centrum, w którym krzyżują się szlaki handlowe, szlak jedwabny, szlak bursztynowy. Wcześniej pozycjonowaliśmy się jako region peryferyjny w Unii Europejskiej, ale zmienia się świat i sytuacja geoekonomiczna. Podlaskie może być w centrum - mówił Mariusz Dąbrowski.
Standardy obsługi inwestora
Poza kampanią, urząd marszałkowski będzie realizował projekt w samorządach, którego celem jest zwiększenie poziomu inwestycji. Póki co, do projektu zgłosiło się już 58 gmin z regionu.
- Projekt dotyczy szkoleń przygotowujących gminy do tego jak postępować z inwestorami, którzy pojawią się w naszym regionie – informuje Mariusz Dąbrowski.
Wartość projektu wynosi ponad 600 tys. zł.
Podlaskie Forum Ekonomiczne 2021
Wiosną ma odbyć się Podlaskie Forum Ekonomiczne 2021. Województwo podlaskie odwiedzą wówczas przedsiębiorcy, dyplomaci czy naukowcy, chcący rozwijać relacje.
- Jeśli sytuacja epidemiologiczna nam pozwoli, to w dniach 26-27 maja 2021 r. zorganizujemy Forum Ekonomiczne. Chcemy poświęcić jeden dzień forum współpracy gospodarczej z jednym regionem świata, na początek będzie to Azja. Takie pozycjonowanie sprawi, że tego typu wydarzenie będzie największym w kraju i jednym z największych w tej części Europy – podsumował Mariusz Dąbrowski.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
Przeczytaj także