Ludowy Zespół Pieśni i Tańca "Skowronki" z Brańska został laureatem Podlaskiej Marki Konsumentów, otrzymując 1950 spośród wszystkich 6783 oddanych głosów. Zespół może liczyć również na drugą nagrodę, ponieważ jest nominowany do Podlaskiej Marki 2021 w kategorii "Kultura".
Co ciekawe, Ludowy Zespół Pieśni i Tańca "Skowronki" od 1986 r. reprezentował Podlasie w 29 krajach na 48 festiwalach na całym świecie. Uczestniczył w renomowanych festiwalach w Emiratach Arabskich, Chinach, Rosji, Rumunii, Słowacji, Czeskiej Republice, Arabii Saudyjskiej, Indiach, a w lipcu 2021 r. koncertował na dwóch Festiwalach w Meksyku.
Podlaska Marka Konsumentów to konkurs towarzyszący od lat Podlaskiej Marce. W głosowaniu internetowym każdy może wskazać swego faworyta. Wybierany jest spośród wydarzeń produktów i przedsięwzięć nominowanych do głównej nagrody przez kapitułę konkursu. W ubiegłym roku tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów przypadł Białostockiemu Klubowi Kibiców Niepełnosprawnych.
W tym roku nie obyło się bez zawirowań, ponieważ 5 kwietnia o godz. 12.00 ruszyło głosowanie na Podlaską Markę Konsumenta. Początkowo wszyscy mieli oddawać głosy na swojego faworyta do 12 kwietnia do godz. 00.00. Jednak 6 godzin przed zamknięciem głosowania, plebiscyt został zawieszony, ponieważ niektóre głosy zliczane w plebiscycie były przez pewien czas przypisywane do innych kandydatów, niż ci na których miały zostać oddane zgodnie z intencjami głosujących. Ponowne głosowanie ruszyło 19 kwietnia, a zakończyło się 25 kwietnia o godz. 23.59.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 18 lat przez Marszałka Województwa Podlaskiego. Zwycięzców Podlaskiej Marki 2021 poznamy 11 maja podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl