- Dzięki temu konkursowi możemy poznać ludzi, którzy swoją codzienną pracą sprawiają, że województwo podlaskie jest znane w Polsce i za granicą - mówił podczas uroczystej gali zorganizowanej w sobotę w Operze i Filharmonii Podlaskiej Jarosław Dworzański, marszałek województwa podlaskiego.
Tegoroczna, ósma edycja konkursu odbywała się według nowych, znacznie zmodyfikowanych zasad. Do najważniejszych zmian należały: zniesienie podziału na kategorie, poszerzenie Kapituły o laureatów minionych edycji oraz wprowadzenie logotypu konkursu opartego na logo regionu. Do udziału w edycji 2011 konkursu zakwalifikowane zostały 64 produkty, spośród których Grupa Ekspercka, stanowiąca trzon Kapituły Konkursu, wyłoniła 23 zgłoszenia nominowane do nagród głównych. To z nich wybrano pięciu laureatów. Zostali nimi: Ogród Branickich zrekonstruowany przez Urząd Miejski, Tatarska Jurta prowadzona przez Dżennetę Bogdanowicz, Międzynarodowy Festiwal Hajnowskie Dni Muzyki Cerkiewnej organizowany przez Stowarzyszenie "Miłośnicy Muzyki Cerkiewnej", Przewodniki: Białowieski Park Narodowy, Biebrzański Park Narodowy, Narwiański Park Narodowy, Wigierski Park Narodowy wydane przez Fundację Sąsiedzi, Łazik marsjański Magma 2 skonstruowany na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej. Ten ostatni wynalazek cieszył się też największym uznaniem internautów i otrzymał Nagrodę Podlaskich Konsumentów.
Honory Ambasadora Województwa Podlaskiego będzie pełnił Ignacy Karpowicz. Tytuł ten przyznawany jest osobom szczególnie zasłużonym dla naszego regionu, swoją pracą, twórczością i dokonaniami przyczyniającym się do promowania województwa podlaskiego w Polsce i na całym świecie.