Przez cały tydzień publikujemy zestawienia cen w różnych sklepach. Sprawdziliśmy już, ile wydamy na wielkanocne zakupy w: Arhelanie, Lewiatanie, Piotrze i Pawle oraz PSS Społem. Dziś przedstawiamy kolejne porównanie.
W Stokrotce, wybierając markowe produkty, musimy wydać około 6 zł więcej niż za najtańsze artykuły. Za mąkę tortową PZZ SA Białystok zapłacimy 2,19 zł, czekolada Wedel kosztuje 2,89 zł, a olej Wielkopolski – 5,79 zł. Wódka Żubrówka jest tu złotówkę tańsza niż w Arhelanie, 2 zł tańsza w porównaniu z Lewiatanem, ale kosztuje tyle samo co w Piotrze i Pawle oraz w PSS Społem.
Cukier Diamant w tym sklepie ma taką samą cenę, co identyczny produkt w Piotrze i Pawle. Jednocześnie w PSS Społem zapłacimy za niego 0,40 zł więcej.
Warto zauważyć, że Stokrotka posiada kilka marek własnych. Zatem w markecie znajdziemy np. nie tylko wiodący, znany produkt, ale też 2 inne wyprodukowane specjalnie dla tego sklepu. Z łatwością można zaprezentować to chociażby na przykładzie majonezu. Dostaniemy tu zarówno Winiary Dekoracyjny, jak i majonez marki Po prostu oraz marki Tak!. Dodajmy, że 2 ostatnie w różnych cenach, odpowiednio 3,99 zł i 3,49 zł.
Ponadto, wspominaliśmy już o tym pisząc o Piotrze i Pawle, okazuje się, że również w przypadku Stokrotki produkt marki własnej bywa droższy niż artykuł ogólnie rozpoznawalnego wytwórcy. Zilustrujmy to kukurydzą w puszce. Za produkt Dawtona zapłacimy 1,89 zł a za Gardinę 2,29 zł.
W przypadku ceny całego "markowego" koszyka, gdy w sklepie nie występuje produkt powszechnie znanej firmy, zostaje dodany najtańszy odpowiednik z pierwszej kolumny.
Badanie zostało przeprowadzone 8 kwietnia w sklepie Stokrotka przy ul. Fabrycznej 22.
dorota.marianska@bialystokonline.pl