Program Biblioteka+ jest wieloletnim programem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Instytutu Książki na lata 2011- 2015. To odpowiedź na potrzebę radykalnej poprawy stanu bibliotek publicznych w Polsce, zwłaszcza z gmin z gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz małych gmin miejskich, gdzie liczba mieszkańców nie przekracza 15 tysięcy.
Strategicznym celem programu jest przkształcenie bibliotek gminnych w nowoczesne centra dostępu do wiedzy, kultury oraz ośrodki życia społecznego, integrujące społeczność lokalną.
Dziś, 6 września w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego odbyła się konferencja i szkolenie przybliżające władzom gmin, jak i pracownikom bibliotek założenia programu.
- Bibliotekarz to zawód zaufania publicznego. Ta grupa zawodowa, ma więc niezwykle ważną rolę do wykonania w ramach swoich społeczności, a by mogli to robić muszą mieć chociażby dobre warunki lokalowe - powiedział Grzegorz Gauden, dyrektor Instytutu Książki.
Udział w programie ma charakter dobrowolny i aplikacyjny. Obecnie do końca września trwa przyjmowanie zgłoszeń do pierwszej tury projektu. Na jego realizacje w latach 2011 - 2015 rząd przeznaczył 150 mln złotych.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie:
http://www.bibliotekaplus.pl/