Mbank informuje swoich klientów o kampanii phishingowej (metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę), której celem jest wyłudzenie poufnych danych – numeru PESEL, identyfikatora do konta, hasła do serwisu transakcyjnego czy nazwiska panieńskiego matki.
"Podszywają się pod mBank. Link w mailu kieruje do fałszywej strony imitującej stronę mBanku, gdzie po zalogowaniu przestępcy proszą o aktualizację danych. Uwaga! Przestępcy chcą przejąć dostęp do Twojego konta bankowego i ukraść pieniądze. Jeśli wpisałeś dane logowania lub telekod jak najszybciej zmień hasła dostępu!" - czytamy w informacji.
Bank uczula też, iż nie wysyła żadnych wiadomości e-mail, które zawierają linki do logowania, nie prosi o podawanie dodatkowych danych w czasie logowania, ani o aktywacji usług. Do tego nie wysyła też na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Jednocześnie prosi, by zgłaszać chociażby na infolinię wszystkie takie próby oszustwa.
justyna.f@bialystokonline.pl