Nowy wiadukt nad torami w Małkini będzie miał, nie licząc dojazdów, 110 m.
- Bezkolizyjna przeprawa nad torami linii Warszawa - Białystok zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy ul. Ostrowską i ul. Nurską. Zapewnione będzie bezpieczne i sprawne prowadzenie ruchu kolejowego. Kierowcy zyskają czas – nie będą oczekiwać na przejazd pociągu przy zamkniętych rogatkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście m.in. dzięki przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie 2 rond i dojazdów - o szczegółach inwestycji mówi Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wykonawca już rozpoczął prace - wykonano fundamenty podpór nowego obiektu, montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów.
Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Wiadukt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 r. Prace są finansowane z programu Unii Europejskiej "Łącząc Europę".
Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało "wąskie gardło" i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.
ewelina.s@bialystokonline.pl