Czy SsangYong jest skazany na sukces? Pierwszy salon w Białymstoku otwarty

2021.10.27 11:26
Koreańskie auta to już nie tylko tańsza alternatywa dla niemieckich czy japońskich samochodów. W ciągu ostatnich kilku lat zwyciężyły niejeden test niezawodności i zaczynają wyznaczać trendy. Czy do popularnych marek Kia i Hyundai dołączy najstarszy "Koreańczyk", czyli SsangYong? Jest na to szansa, bo prowadzi intensywną ekspansję. Właśnie powstał salon marki w Białymstoku.
Czy SsangYong jest skazany na sukces? Pierwszy salon w Białymstoku otwarty
Fot: Biacomex
W salonie SsangYong w Białymstoku jest spory wybór aut dostępnych od ręki

SsangYong to najstarszy południowokoreański producent samochodów, choć u nas jeszcze nie przez wszystkich rozpoznawalny. Firma powstała w 1954 r. i wtedy jej główną działalnością była budowa jeepów na zlecenie armii amerykańskiej. Ważną datą dla SsangYong był 1991 r., gdy rozpoczęła się współpraca z koncernem Daimler-Benz. W jej efekcie powstały m.in. modele Musso oraz Korando uchodzące na naszym rynku za luksusowe auta terenowe. Potem kolejno marka znajdowała się w stajniach: Daewoo, chińskiego SAIC-a i indyjskiej Mahindry.

W historii marki jest wiele zawirowań i zmian właścicieli, lecz pomimo to jej ostatnie modele zaskakują jakością wykonania, a SsangYong wyrasta na producenta, którego warto mieć na uwadze. Rexton i Korando na tle konkurencji wypadają co najmniej interesująco, Musso Grand łączy bardzo duże możliwości z atrakcyjną ceną. Nawet najmniejsze Tivoli w standardzie mają bogate wyposażenie. Dla wszystkich można wybierać w zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i wsparcia kierowców. Co istotne, każde z aut SsangYong objęte jest 5-letnią gwarancją.

5 interesujących modeli

Najmniejszy i najtańszy pojazd w portfolio SsangYonga to Tivoli. Miał być odpowiedzią na intensywnie rozwijający się globalnie segment niewielkich crossoverów i konkurencją dla takich modeli jak Renault Captur czy Nissan Juke. Dostępny z silnikami benzynowymi o mocy 128 i 163 KM, umożliwia szeroki zakres personalizacji, na czele z dwukolorowym malowaniem karoserii.
[Cena od 65 990 zł]

Tivoli Grand jest dłuższy od standardowego modelu, a jego zaletą jest duży bagażnik, o pojemności do 1440 l. Pod maskę trafił benzynowy silnik z turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 163 KM. Dzięki temu kompaktowy SUV jest naprawdę dynamiczny.
[Cena od 73 990 zł]

Korando to prawdziwy crossover, łączący w sobie najlepsze strony SUV-a i sedana. Samochód występuje z silnikiem benzynowym o mocy 163 KM oraz dieslem generującym 136 KM. O klienta może konkurować z takimi modelami jak Kia Sportage czy Volkswagen Tiguan i pewnie zrobi to skutecznie, nie tylko z uwagi na ładną sylwetkę, ale też bogate wyposażenie, bo już w standardzie ma m.in. 7 poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację i alufelgi.
[Cena od 84 990 zł]

Rexton to flagowy model SsangYong. Komfort jazdy nim i prowadzenie bliższe jest off-roaderom niż nowoczesnym SUV-om. Występuje w wersji 5- lub 7-miejscowej. Bagażnik, w zależności od wersji, może mieć nawet 1997 l. W modelu można mieć m.in. 9 poduszek powietrznych, 8-biegową automatyczną skrzynię biegów czy asystenta utrzymania środka pasa ruchu. Trudno znaleźć w tym zakresie cenowym tak duże i topowo wyposażone auto terenowe. Rexton może śmiało konkurować z takimi samochodami jak: BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90, Hyundai Santa Fe czy Kia Sorento.
[Cena od 164 990 zł]

SsangYong Musso to pikap, który bazuje na luksusowym Rextonie. Jest oferowany w dwóch wersjach: standardowej i Musso Grand o przedłużonym rozstawie osi i większej "pace". Załadować do niego możemy nawet 1000 kg. Wyposażony jest w napęd 4x4 z reduktorem i turbodiesel osiągający maksymalnie 181 KM. Porównywać go można do Nissana Navary czy Mercedesa Klasy X.
[Cena od 102 990 zł]

Tymi modelami SsangYong zdecydowanie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. W przededniu europejskiej premiery pierwszego elektrycznego auta marki (Korando E100), zaprezentował szkice X200, zwiastującego nową filozofię projektową. Stylizacja samochodu, nieco w stylu retro, inspirowana pierwszym Korando, od razu wzbudziła ogromne zainteresowanie środowiska motoryzacyjnego.

Dostępne od ręki

W międzyczasie SsangYong rozwija w Europie swoją sieć dystrybucyjną. Ekspansja Koreańczyków nie ominęła również Polski. Według zapowiedzi firmy, do końca roku ma zostać otwartych 20 punktów dealerskich. Od niedawna zaczął działać pierwszy salon marki w północno-wschodniej Polsce. Powstał on w Białymstoku przy ul. Elewatorskiej. Pierwszy SsangYong - Korando 4x4 - odjechał z niego do klienta 7 października.

W salonie SsangYong w Białymstoku profesjonalnie zostaniemy zapoznani z ofertą marki. Można tam też nabyć auta od ręki. W tej chwili dostępny jest duży wybór Tivoli. Dealer ma również Korando i luksusowego Rextona w pakiecie Executive.

Salon SsangYong w Białymstoku prowadzi Biacomex. Firma jest również autoryzowanym dealerem marek Ford, Seat i Cupra, a także autoryzowanym serwisem Skody. Biacomex to miejsce dla kierowców, którzy nie chcą tracić czasu. Tu można od razu kupić ubezpieczenie auta, a w przypadku szkody komunikacyjnej firma zajmie się kompleksowo jej likwidacją, zapewniając samochód zastępczy. Blacharnia-lakiernia Biacomexu zajmie się samochodem niezależnie od marki. Zrobić tam można również badania techniczne, wymienić opony oraz skorzystać z detailingu.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl

1936 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39