"Czysty Białystok" to kampania w czasie której będziemy mogli dyskutować o wyglądzie i czystości naszego miasta, a w ramach tej dyskusji zostaną poruszone dwa problemy - sprzątania psich odchodów oraz dokarmiania gołębi.
Na tle innych dużych miast problem psich odchodów nie wygląda w Białymstoku najgorzej, ale występuje i jest uciążliwy - stąd potrzeba przeprowadzenia szeroko zakrojonej akcji informacyjno-edukacyjnej. Podobnym kłopotem jest dokarmianie ptaków i zanieczyszczanie miejsc publicznych przez te zwierzęta.
W czasie kampanii straż miejska i hostessy rozdadzą 10 tys. ulotek i 20 tys. papierowych woreczków z tekturową łopatką, które mogą posłużyć na sprzątnięcie psich odchodów. Dodatkowo strażnicy będą wręczać (upominające, bez kary pieniężnej) "mandaty".
Logo kampanii ma w uniwersalny sposób symbolizować białostocką zieleń (poprzez pokazanie granic miasta) oraz parki znajdujące w Białymstoku (w formie kwiatków o wielkości odpowiadającej rozmiarom poszczególnych parków).
Film promujący akcję: