W czwartek (17.02) 43-letnia białostoczanka powiadomiła policjantów, że padła ofiarą oszusta. Dzień wcześniej skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna. Przedstawił się jako pracownik banku, odpowiedzialny za cyberbezpieczeństwo klientów. Rozmówca poinformował kobietę, że prawdopodobnie padła ofiarą hakerów i teraz będą chcieli wypłacić pieniądze z jej rachunku.
Aby zabezpieczyć swoje oszczędności, kobieta miała wpłacić pieniądze na rzekomo bezpieczne konto za pomocą wpłatomatów. 43-latka przez dwa dni dokonywała transakcji. Do każdej wpłaty oszust podawał jej kody BLIK.
Proceder przerwał dopiero brat kobiety, który zauważył znikające pieniądze z konta 43-latki. O całej sytuacji powiadomił prawdziwego pracownika banku. Ten zauważył kobietę, jak kolejny raz tego dnia, przyszła wypłacić pieniądze. Wtedy okazało się, że kobieta padła ofiarą oszusta i straciła ponad 120 tys. zł.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl